Hej ?

I helgen var du på en fest. Det dracks alkohol och det var mycket folk. Helt plösligt får du syn på en person som går på din skola, så det är ju klart man hälsar även om man inte känner människan? "Tja du går ju på min skola!" sluddrar du fram, "Jaa, och du går på min!" sluddrar personen fram. Och ni är bästisar hela kvällen, pratar om allt och ingenting!

Men det kommer en dag som kallas måndag, dvs skolan börjar igen. Du ser personen längst bort i korridoren och tänker: shit vi kommer mötas halvvägs, ska jag hälsa? Kommer han/hon ihåg mig? Tänk om han/hon inte hälsar tillbaka? Men om jag inte hälsar blir det inte lite pinsamt då? Shit , vad fan ska jag göra?  

Ta det lugnt , andas ut.. vi hjälper dig! Här kommer 5 tips om hur du kan göra!

Alt. 1  -  Den klassiska Oj jag tappa visst min penna! Den här kräver skådespelartalanger och en penna. När du ser att personen börjar närma sig tar du fram pennan, sen när personen kommer i ett dagsattsägahej-avstånd så låtsas du tappa pennan så du blir tvungen att böja dig ner och ta upp den. På så sätt hinner personen gå förbi och du klarar dig ur situationen. Dock bör du inte köra med den varje gång du ser personen för att då kommer du bli "Idioten som inte kan hålla sin penna" och det kommer se väldigt dumt och misstänksamt ut.

Alt. 2  -  Hälsa på allt och alla du ser i korridoren. Då blir det inte kontigt att du hejar på den personen också, plus att du skaffar nya vänner.

Alt. 3  -  Dölj ditt hej med en hostning. Dvs säga hej samtidigt som du hostar. Kan krävas övning innan du får in tekniken, så ställ dig redan nu framför spegeln och öva! För om personen hejar tillbaka så vet du att du kan forsätta heja, men om personen inte gör det kan du skylla på att du hostade och att du inte blev dissad.

Alt. 4  -  Du kan också bara glo på personen och vänta om den säger hej först, den brukar funka men om inte så kan personen kan uppfatta dig som en ganska creepy och stirrig person..

Alt. 5  -  Terapi och öva upp din självkänsla. Någon gång kanske du ska bli av med din rädsla om vad andra ska tycka om dig eller komma över skräcken att bli nekad ett hej? Det är liksom bara ett hej. Om personen inte hejar tillbaka tänk bara: Den där personen går miste om något! Gå stolt därifån och glöm det.

Sådär..

Ni kommer tacka oss en dag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för hjälpen! :D

2009-02-27 @ 13:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0