värsta dejten.. någonsin!

Dina kära vänner har fixat dig en dejt och tycker att du och den här personen skulle passa såååå bra ihop! Efter en liten stunds övertalning men en nypa nyfikenhet så bestämmer du dig för att gå med på dejten. Du snyggar till dig, känner hur du börjar bli lite nervös och hoppas på en trevlig kväll.. men! Det här visar sig vara den värsta dejten du någonsin har vart på! Det värsta som har hänt i hela ditt liv! Så dålig att du bara väntar på att komma hem och skälla ut dina "kära" vänner! Så dålig att du faktiskt sitter på och funderar på om det är möjligt att ta livet av sig med en gaffel..

Nu kan du andas ut! Här kommer 5 tips på hur du kommer ifrån dejten.

Alt. 1  -  "Nejmen oj, kolla hur mycket klockan är! Och jag har glömt att mata min sköldpadda!"  Du tar dina saker och springer fort som fan därifrån innan din dejt börjar spotta ut en massa frågor. Kom ihåg speed!

Alt. 2  -  Ett bra tips är att skaffa en sån där sökare som läkare har, och låtas att du själv är en läkare. Så när du känner att du inte pallar mer av denna hemska dejt så fejka att någon söker dig. Ta tag i dina skådespelartalanger och ubrist förskräckt  "Åh nej, en kod blå!" och spring därifrån! En sådan sökare kan även rädda dig i andra jobbiga situationer ;)

Alt. 3  -  Att prata ihop sig med en kär vän innan kan också vara bra. Dvs att du ber din vän att ringa när ca 30 min av dejten har gått. Se till att typ ha koder klara innan dejten. T ex kompisen ringer och frågar "Hej, jag tänkte bara fråga dig en sak. Jag står nämligen och ska hyra film och jag undrar och den här filmen (valfri filmtitel) är bra?". Då ska ni ha tre koder klara.
kod 1. "Jaa den är skitbra har sett den typ 4 ggr" = Den här dejten går riktigtbra, ring inte och stör!!
kod 2.  "Jasså den filmen!  Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den" = Kan du ringa igen om kanske 20 min?
kod 3.  "Nej den där filmen är ingen höjdare" = SNÄLLA TA MIG HÄR IFRÅN!!!
Om kod tre är det som gäller får kompisen ringa efter ca 5 min igen och då gäller det att du kommer upp med en bra nödlögn som typ "Det var grannen som ringde. Min sköldpadda har rymt. Måste kila!" och spring därifrån!

Alt. 4  -  Försök hitta fel som gör att den här dejten inte kan forsätta. T ex fråga "Så har du något husdjur?" personen svarar "Ja jag har faktiskt en katt" då börjar du nysa "Åh nej jag som är allergisk mot katter, det här funkar inte.." och går därifrån.
Men om personen i fråga visar sig vara en idiot är det okej att säga "Under den här dejten har jag insett att jag är nog gay.." och går därifrån. Och om det är tvärtom, dvs du är gay, så har du under den dejten insett att du har blivit straight.

Alt. 5  -  Låtsas ta dejten riktig seriöst! Typ kolla personen djup in i ögonen, tårögd, och säg "Jag älskar dig!" . Sen berätta om er framtid som du noga har planerat. Erat bröllop, vart ni ska bo, vilka tapeter, er sommarstuga, era barns namn, vilka dagis/skolor du tror skulle vara de bästa alternativen för barnen, och så får du inte glömma att på söndag ska ni träffa hela släkten för att berätta om den glada nyaheten. Den här metoden får de flesta att lägga benen på ryggen.  

Ni kommer tacka oss en dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0